Nära ögat..

Minns ni då jag berättade om att polisen stoppat mig för fortkörning då jag var på väg till LA från Vegas efter nyårsafton? Har väntat på en böter sen dess, men den bötern kom aldrig, trodde jag. För några veckor sen så fick jag ett brev av Courten i Las Vegas. Jag hade tydligen fått en warrant, vilket betyder att om polisen stoppar mig så kan jag dom ta i mig i häktet. Kul, jatte kul. Hade ingen aning om det, sa har haft tur som inte blivit stoppad. Har dessuton kört runt utan försäkring ett tag, så det hade ju varit ganska så kört för mig. Dagen innan jag fixade allt så var vi på väg till en vän med bilen, det var kvall, helt plötsligt så märker vi att polisen vill att jag köra åt sidan. Tänkte, nu är det kört. Ni förstår inte vilken tur jag hade. Dom sa att dom stoppat mig för att en lampa inte lös när jag bromsade. Dom hade alltså inte kollat upp min registrerings nummer och kunde då inte se att jag hade en warrant. Jag hade verkligen tur den kvällen. Dagen efter sa fixade jag allt och nu kör jag helt lagligt! Ska betala alla böter jag får direkt hädan efter och annu battre, inte få några böter alls! /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0